המלצות

בריכות קצינים  נסתרות

בדרום הגולן כמה פינות חמד נפלאות שבהן תפסו נביעות קטנות שסביבן כמה עצים ובנו בריכות המוכרות רק למתי מעט. לרובן של פינות החמד הללו הגישה קשה ודורשת גם הליכה ברגל, לפעמים תחת השמש הקופחת, אבל המאמץ שווה!
נקודות החמד הללו זכו לשם "בריכת הקצינים" ע"ש בריכות שהקים הצבא הסורי במקומות שונים ברחבי הרמה.
הגדולה והידועה שבהן היא :

אל עלמין
מצומת פארק הירדן אל בית המכס העליון (כביש 888) אחרי הכניסה לבריכת המשושים, לפני המחנה הצבאי , ליד מתבן גדול, פונים שמאלה בדרך עפר כמה מאות מטרים עד שרואים חורשת אקליפטוסים. מחנים לידה, ויורדים במדרגות אל בריכה גדולה ומוצלת.

הבריכה ע"ש אשי בכנף  (דיר עזיז)
אשי נוביק ז"ל היה חבר מושב כנף שנפל במלחמת לבנון השנייה. לזכרו הקימו חבריו פינת חמד שיש בה מקום לשבת בצל האקליפטוסים ובריכה לשחות בה.
לפני הכניסה למושב כנף ( כביש 869) פונים שמאלה על דרך עפר המגיעה לבריכה. יתכן מצב שבו השער על הדרך נעול ואז יש ללכת ברגל כ20 דקות.
מעל לבריכה מצויים שרידיו של בית כנסת (דיר עזיז) מתקופת המשנה והתלמוד.

הבריכה בנחל עיט
נחל עיט הוא אחד מיובליו של נחל יהודיה. על כביש 808 המחבר את דרום הגולן עם קצרין, אחרי הכניסה לגמלא, לפני מושב אניעם נמצא מפל עיט. המפל שופע מיים בחורף והגישה אליו מהכביש קלה. (אם אתם מגיעים מדרום, הזהרו בפניה שמאלה למגרש החניה).
בנוסף למפל שבחורף מגיעים אליו המון אנשים, בריכה יפהפיה מסתתרת בתוך ערוצו של נחל עיט. הגישה היא מתוך מושב אניעם, על כביש המערכת הדרומי של המושב תראו פרצה בגדר וממנה מוליך שביל תלול למטה אל אפיק נחל עייט.

בנחל אל על
בירידה לנחל אלעל ממושב אבני איתן (כביש 98) מיד בהתחלה, עם התחלת האיזור המוצל עוזבים את השביל הראשי ופונים  עם השביל המושך מעט ימינה. מגיעים לבריכה קטנה ומוצלת. פינת חמד אמיתית

בריכת אורחה
כביש 98 עובר לאורך כל רמת הגולן מחמת גדר בדרום, ועד החרמון. זהו הכביש המזרחי ביותר בארץ. כביש זה והכביש מגשר בנות יעקב לקונייטרה הם היחידים שהיו ברמה בתקופת הסורים. ליד גבעת אורחה, בצומת הג'וחדר פונים בדרך עפר ימינה (מזרחה). אחרי כמה מאות מטרים, מצד ימין בריכה אותה שיפצו נערים מרמת מגשימים לזכר חברם  רזיאל נגר ז"ל שנהרג בתאונה.

עין שוקו
מתן גדרי ז"ל ממושב מולדת נהרג ב2003 במרדף אחר מחבלים בחברון. חבריו כינו אותו שוקו ולזכרו הקימו בריכה התופסת מעין קטן. הבריכה קטנה, הצל בצמצום, אבל הנוף - המון!  אתם יושבים בבריכה הקרירה ומולכם נשקף כל עמק הירדן,  הגליל והכנרת.
פירצה בגדר המערבית של קיבוץ מבוא חמה (כביש 98) היא תחילתו של שביל תלול שיורד את הבריכה.

עין אי"ה
אילון יעקב הורוביץ ז"ל מנוב נהרג בתאונת אימונים. לזכרו הקימו חברין את הבריכה הזאת הצופה אל אפיק נחל הירמוך. נוף שאין בשום מקום בארץ נשקף מהבריכה: נהר הירמוך המהווה את הגבול בין ישראל לירדן.
הגישה קצת מסובכת: עוברים את קיבוץ מיצר עד שנתקלים בגדר המערכת העליונה, בדרך המלווה את הגדר פונים ימינה (דרומה) ואחרי כמה מאות מטרים פונים שמאלה בדרך שיורדת למטה. לאחר ירידה של כק"מ רואים קבוצה של ברושים מצד שמאל. מכאן, אם אין לכם רכב גבוה, כדאי להמשיך ברגל בדרך המושכת מזרחה .

ציפי: 052-4204222 | ג'ימי: 052-2543323| טלפון: 04-6763406 | פקס: 04-6763405 | Email: jimyjeep@gmail.com